onsdag 26 juni 2013

Smultronställe - Skinnarviksberget

Igår hade jag Lina över på besök så jag tog henne till en av mina favoritplatser i Stockholm och absoluta favoritplatsen på Södermalm, nämligen Skinnarviksberget.

Skinnarviksberget är en utsiktsplats på Södermalm med säkraste solplatsen och bästa utsikten över Kungsholmen och Stadshuset. Det är den bästa platsen man kan ha picknic på under somrarna då det är sol till sent på natten och det råder en skön stämning från alla glada ungdomar. Jag får även alltid samma mysiga känsla när jag går igenom Yttersta tvärgränd med de söta husen från 1700-1800-talet.
Vi köpte med oss Mezelåda från Hemköp i Åhlens city på vägen hem, (som var förvånardsvärt bra) och macarons från Ladurée till efterätt. En perfekt plats att äta middag efter jobbet.Rekommenderar varmt denna plats för er som vill ha en trevlig picknick, som vill grilla eller bara vill njuta av den fina utsikten. Tror dock inte att det är så barnvänligt.

Tips! Det finns ett sushiställe, en thaikiosk och en coop konsum på vägen dit. 


Skinnarviksberget
T-station: Zinkensdamm, Södermalm











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar