tisdag 25 juni 2013

Café - Nestius mat & café

Idag blev det lunch på Kungsholmen eftersom jag var på möte där, chansade på ett café vid Norr Mälarstrand som heter Nestius mat och café.

Nestius mat & café gav bra vibbar redan vid första steget jag tog innanför dörren, där jag välkomnades av en man bakom disken som sa, välkomna, med ett glatt leende och förklarade vilka dagens lunchrätter var. Mannen heter Arne och äger cafét tillsammans med sin fru Nicole. Jag märkte direkt att de inte vara vana caféägare och att caféet måste vara rätt så nyöppnat, vilket var sant, som jag fick förklarat av Arne. Hans fru Nicole har nämligen i över 15-20 år drömt om att öppna något eget där hon kan göra det hon älskar, nämligen, laga mat. De köpte stället i januari i år, renoverade i en månad och öppnade i februari. De har alltså tillsammans förverkligat hennes dröm och ska ge detta en chans innan de tillsammans igen fattar nästa beslut. Jag hoppas att nästa beslut de tar är att servera en trevlig brunch på helgerna eller afternoon tea.
Jag tyckte om lunchen jag åt idag, det smakade verkligen hemlagad och var dränkt i sås utan att jag behövde säga till. Jag kan varmt rekommendera Café Nestius för den trevliga hemkänslan och goda hemlagade maten de ger.

Efter att ha hört denna fina historia och sett deras entusiasm och engagemang, har det fått mig att vilja förverkliga min dröm en vacker dag. Ända sedan jag var liten, vilket också är 15-20 år sedan, har jag velat öppna något matställe, undrar om jag blir denna Nicole någon vacker dag?



Lunch: 90kr
Ingår: Sallad, knäckebröd, lingonsaft, kaffe/te, kaka
Värt? Ja!


Nestius mat & café
Norr Mälarstrand 32, Kungsholmen
Tel: 08-6518065

www.nestiuscafe.se
  




4 kommentarer:

  1. Hej, är det ok om vi använder dessa foto på tripadivisor/rejta ? de blev riktigt fina (speciellt den andra) - Nestius Mat och Cafe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej,
      Kul att ni hittade hit.
      Ja det kan ni göra, men gärna att ni länkar till min blogg www.liteunik.blogspot.se :)

      Radera
    2. japp, vi länkar till dig överallt vi kan =) , tackar

      Radera