onsdag 19 juni 2013

Recept - Avokadosmoothie

När vi var i Spanien var jag ansvarig över menyn och avokadosmoothie var en av rätterna jag hade med. Jag hade aldrig testat avokadosmoothie innan men jag tycker väldigt mycket om grädde, smoothie och avokado, hur kan jag då inte tycka om avokadosmoothie. Jag gjorde avokadosmoothien, drack ett glas och drack ytterligare 4 glas. Den var god, len och hade fin rund smak, den var perfekt!
Avokadosmoothie har blivit en av mina absoluta favoriter och jag kan varmt rekommendera detta recept!


Recept - Avokadosmoothie

Mogen Avokado, 1
Mjölk, 1 dl
Vispgrädde, 1/2 dl

Gröp ur avokadoköttet.

Lägg avokadoköttet och häll grädde och mjölk i en mixer eller matbredare.
Mixa ca 30 sek eller tills smoothien blir slät.

Jag hade ej tillgång till varken mixer, matbredare eller visp i Spanien och fick nöja mig med en gaffel, men det blev bra det med!



Tips! Toppa gärna med färsk frukt. Jag tyckte att mangon som jag hade i frysen en stund passade perfekt!



Mitt fjärde glas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar