lördag 1 juni 2013

Sideboard

Jag har länge velat göra om våran hörna där vi har våra rottingstolar, rottingstolar som jag har haft sedan studenttiden. Där har jag haft tankar att ställa ett sideboard där jag kan ha våra tavlor, ljusstakar och levande blommor. Vi har inte riktigt en bra plats i lägenheten där vi kan ha det. Har länge funderat om jag ska spendera 25.000kr på Kilt-skåpet jag föll för på möbelmässan, samtidigt som jag spånar lite på blocket på ett billigare alternativ, men har inte hittat något skåp på blocket som är snyggare eller lika snyggt som Kilt-skåpet. Tills i onsdag då jag kl 22.10 gick in på blocket och kollade mina bevakningar och hittade en annons på ett skåp som jag tyckte jättemycket om, som lades ut 21.55. Mailade direkt till säljaren och frågade om skåpet fortfarande var till salu, fick svaret att det har varit några som har hört av sig men inget bestämt. Efter 2 dagars mailande och förhoppningar att jag skulle bli den rätta köparen fick jag äntligen beskedet; du kan hämta det idag. 

Nu är skåpet hemma tack vare min goda och vän och räddaren i nöden, Peter. Utan honom skulle jag förmodligen inte kunnat köpa skåpet då jag inte skulle kunna bära och transportera skåpet utan hans hjälp. 
Tack Peter, jag är skyldig dig en riktig god middag! 


Jag är riktigt nöjd över resultatet, vad tycker ni?

Before
After
Kevin by me
Me by me





2 kommentarer:

  1. well.. i like the before and i like the after too.. But definitely the after is more useful and practical.. so if you ask me, i think it's well done!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Thanks Mel! Yes, we are really satisfied with the result.

      Radera