fredag 11 april 2014

Restaurang - Zuma Miami

Vi åkte till Miami för att fira Mandas födelsedag. På hennes stora dag överraskade vi tjejer Manda med en middag på restaurang Zuma. 

Zuma är en modern japansk restaurang och finns i sju olika städer runt om i världen, såsom London, Hongkong, Dubai och i Miami. Man märker att Zuma är en av de populära restaurangerna i Miami. Vi hade tur som fick ett bord då det var  fullsatt både i matsalen och i baren där alla stod på tå på varandra. Ljudnivån i restaurangen är bland det värsta jag varit med om. Jag misstänker att deras teori är ju högre ljudnivå desto mer populär känns det, nja det finns en gräns även där. Man märker dessutom av Amerikas höga arbetskraft med deras 50-tal personal som sprang runt i hela restaurangen. Vi började middagen med några goda coctaildrinkar för att skåla för Manda. Till middagen valde vi olika smårätter och varmrätter som vi alla delade på. Vi valde lite sushi, sashimi, nigiri, grillspettar, soft shell crab, pilgrimsmusslor och foie gras. Jag skulle inte rekommendera sushi eller nigiri om man är på Zuma, man ska istället ge sig in på deras smårätter och varmrätter. De rätter jag tyckte mest om och som är bland det godaste jag någonsin ätit var deras himmelsk goda pilgrimsmusslor som hade perfekt smak och konsistens som smakade som smörigt moln i munnen, bara att tänka på de får mig att dregla. Den andra rätten som delar första platsen med pilgrimsmusslan är foie gras som även den var gudomlig god med fin grillyta, perfekt konsistens och superb len smak. Det var den bästa foie gras jag någonsin ätit, och då har jag ändå ätit en hel del. Dessa två rätter är på allvar det godaste jag någonsin ätit. Om ni någon vacker dag besöker Zuma ska ni absolut beställa dessa två rätter, ni kommer inte att ångra er.
När det var dags för efterätt beställde vi in deras signaturefterrätt där kocken själv kombinerar olika efterrätter, sorbet och färska frukter. Den bestod bland annat av en riktigt god karamellchokladfondant. Som tur var så är tjejerna inte lika chokladgalen som jag och jag fick därför njuta stora delar av den själv. Restaurangen var så gullig att de skrev en födelsedagshälsning till Amanda på efterrätten och dessutom skrev hennes namn exakt som hon brukar skriva det, vilket sammanträffande!
Zuma är en trevlig restaurang med trevlig service bland annat våran servitör för kvällen Giovanni. Det serveras god mat och goda efterätter, dock skulle jag placera ut lite textilier och lite diskreta akustikplattor lite här och var, så att man faktiskt kan höra vad sällskapet säger. 

Kort om Zuma Miami:
Populär, pilgrimmussla, foie gras, hög ljudvolym


Pris: Medel

Ingår: -


Maten: 5
Servicen: 4
Atmosfären: 4
Helhetsbetyg: 5



Zuma Miami

270 Biscayne boulevard way (Epic Hotel)
Tel: +1 305 577 0277 
www.zumarestaurant.com












O-toro
O-toro

King crab roll

Pork belly skewers

Soft shell crab
Himmelsk goda pillgrimsmusslor

Foie gras
Saftig och gudomlig god foie gras






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar