onsdag 16 april 2014

Restaurang - Conch Republic Seafood (Key West)

Vi åkte över till Key West en dag. Jag tyckte att det var väldigt mysigt där med en fin strand, fina hus och avslappnad känsla. Om det inte hade varit så turistiskt skulle jag kunna tänka mig hyra ett hus och spendera några dagar där. Det kändes verkligen som ett skönt semesterställe där man cyklar överallt. När det var dags för lunch och vi alla var vi sugna på skaldjur, frågade vi en randomperson på gatan vart man kunde hitta det. Hon rekommenderade då Conch Republic Seafood.

Conch Republic Seafood är en restaurang alldeles vid vattnet som serverar olika sorters mat både skaldjur, sallad, sandwich och kött och mycket mer. Eftersom vi var sugna på skaldjur blev alla rätter som vi valde skaldjur och det valde vi att dela på. Vi valde ostron, musslor, hummer, räkor och pommes. Vi tyckte nog alla att maten där var helt ok, inte dåligt men inte heller wow, förutom pommesen. Pommesen på Conch Republic är bland det bästa jag har ätit, de var perfekt friterade, hade en krispig yta och mjuk insida, de var riktigt bra. Jag tyckte även att deras slushdrinkar var väldigt bra, nästan för bra för en drink mitt på dagen. Det var lite synd att jag var för mätt för efterrätt hade velat testa deras seven layers chocolate cake eller strawberry tempura, de båda lät väldigt spännande och goda. Jag tyckte att det var trevligt att inta vår lunch på Conch Republic. Med ett läge alldeles intill vattnet, live musik och sol, det kan bara bli en bra semesterlunch!

Kort om Conch Republic Seafood:
Vid vattnet, supergoda pommes, goda drinkar.



Pris: Medel
Ingår: -

Maten: 3
Service: 3
Atmosfären: 3
Helhetsbetyg: 3


Conch Republic Seafood
631 Greene Street, Key West
Tel: +305 294 4403
www.conchrepublicseafood.com










Drinkarna speglar våra olika personligheter  












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar