torsdag 17 april 2014

Restaurang - Blocks Pizza Deli (Miami)

Efter några dagar i Miami blev vi alla sugna på pizza och vi passade på att gå till pizzerian som låg i närheten av vårt hotell på Washington Avenue. 

Block pizza Deli är en pizzeria som endast serverar pizzor av ekologiska råvaror. Inredningen var enkel och fräsch, extra plus får de för sina eamesstolar som är en av mina favoritstolar och kommer själv att införskaffa mig en dag. Personalen var trevlig och pizzorna var riktigt goda och fräscha och var dessutom av surdeg. Vi valde varsin pizzabit som vi alla delade på, vi valde pepperonipizza, gorgonzolapizza, korvpizza och en vegetarisk pizza med champinjoner, oliver och paprika. Jag tyckte jättemycket om gorgonzolapizzan, som hade en god smak av gorgonzola, krispig pizzabotten samtidigt som den var saftig och mjuk inuti. Det saftas i munnen bara jag tänker på hur god den var, jag får nog se till att börja baka surdegsgorgonzolapizza snart. Även pepperonipizzan var god men de andra pizzorna var lite bleka i smaken, det fattades lite sting och extra krydda. Persikoisteet från Harney & Sons som jag drack var riktigt god det med, om ni hittar det någonstans i Sverige får ni gärna säga till.

Kort om Blocks Pizza Deli:
Goda och fräscha surgdegspizzor, endast ekologiska råvaror.

Pris: Budget
Ingår: -

Maten: 4
Servicen: 3
Atmosfären: 3
Helhetsbetyg: 3


Blocks Pizza Deli

1447 Washington Ave, Miami

Tel: +305 763 8788
www.blockspizza.com












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar