tisdag 26 augusti 2014

Restaurang - Sushi of Gari (Michelin New York)

I New York var vi på en sushirestaurang som vi blev rekommenderade av den personen i min omgivning som älskar och kan sushi mest, nämligen min bror David. Stället heter Sushi of Gari och är belönad med en stjärna i Guide Michelin. Där åt jag den dyraste sushin jag hittills har ätit och ändå var det inte hälften så dyr som sushin som Kevin åt. Även om jag tycker jättemycket om sushi så finns det en gräns för mig för vad som är värd pengarna. Att äta 12 sushibitar för 100 dollar ligger alldeles för långt ovan min gräns, men tydligen inte Kevins gräns, då han tog Davids rekommendation och beställde in en 12-bitars för 100 dollar. Själv beställde jag en 12-bitars för 49 dollar och även då tyckte jag att det låg ovanför min gräns. 
Visst det var gott och det var en del smakexplosioner och sensationer speciellt friterat ostron och laxröra som var mina favoriter. Men för 49 dollar vill jag inte se scampi på min tallrik, då vill jag se hummer.
Eftersom vi inte hade bokat bord och testade att droppa in fick vi som tur var ett bord i 1 h men som tyvärr inte var länge nog för att Kevin skulle kunna bli serverad bit för bit, Omakase, vilket David hade rekommenderat. Trots att jag var lite missnöjd kan jag säga att Kevin var väldigt nöjd, förmodligen lika nöjd som David var när han var där.


Pris: Från 39 dollar
Ingår: -

Maten: 4
Servicen: 4
Atmosfären: 3
Helhetsbetyg: 4


Sushi of Gari

402 East 78th Street New York (Upper East side)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar