torsdag 19 juni 2014

Restaurang - Fair view house

I början av veckan åt vi en god och trevlig middag tillsammans med Anne och HC på den kinesiska restaurangen Fairview house.

Fair view house är en kinesisk restaurang som ligger på Mariatorget och serverar traditionella kinesiska rätter. Det är faktiskt min första gång som jag åt där, trots mina många år som Södermalmsbo och att några av mina vänner rekommenderat stället och har även den restaurangen som favorit bland alla kinesiska restauranger i Stockholm. 
Vi valde tre olika klassiska rätter som vi delade på (enligt den kinesiska traditionen), vilka var; goo lou yok (friterat fläskkött wokad i en god sötsursås), gryta med tofu och skaldjur såsom fisk, blåmusslor, scampi i god ostronsås samt salt- och pepparstekta räkor. Testa gärna och ät hela räkan med skalet på, all smak sitter nämligen i skalet. Det låter lite konstigt kanske men det är nog inte konstigare än att äta färskpotatis med skal på.
Jag tyckte jättemycket om samtliga tre rätter, de var väl tillagade med goda autentiska kinesiska smaker. Skulle absolut rekommendera de, speciellt till er som inte riktigt vågat gå utanför eran comfort zone, med fyra små rätter. Se då även till att hela sällskapet delar på rätterna, då blir det fyra små rätter på kinesiskt sätt. 
Extra plus får de för den trevliga och gästvänliga servicen.


Kort om Fair view house:
Autentiska kinesiska rätter, god mat, trevlig service



Pris: Medel
Ingår: -


Maten: 4
Servicen: 4
Atmosfären: 3
Helhetsbetyg: 4



Fair view house
Krukmakargatan 1, Södermalm
Tel: 08- 669 76 95









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar