torsdag 10 juli 2014

Restaurang - Itamae Izakaya

Häromdagen och tidigare idag var jag tillsammans med min familj och åt lunch på sushirestaurangen Itamae Izakaya. En sushirestaurang jag har hört mycket bra om och länge velat testa.

Itamae Izakaya är en liten sushirestaurang med en stor uteservering i korsningen Odengatan/Torsgatan. Inredningen inomhus var riktigt fin med tapet i taket, betongväggar och passande trädetaljer. Dock hade jag önskat att uteserveringen hade speglat inredningen inomhus, det var inte lika trevligt där. Ett plus får de för servisen. Jag och Kevin valde att dela på en liten sashimi och en 14-bitars nigiri. Efter att ha hört bara bra om maten på Itamae Izakaya hade jag väldigt höga förväntningar på sushin och jag kan med ärlighets namn kunna säga att alla mina höga förväntningar uppfylldes. Sushin och sashimin var riktigt bra med fräscha råvaror och riktigt bra fisksorter. Extra plus får de för de olika goda tillbehören till sashimin. Det var många bitar som fick ur mig "mm..." men mest av allt var det den lätt halstrade pilgrimsmusselnigirin som fick mig att "mm...mm...mm..". Den var så god! Bara av att nämna den på bloggen får mig att dregla. Detta sushiställe ligger på toppen av listan av mina absoluta favoritrestauranger, tack vare pilgrimsmusslan. Det kommer absolut att bli många fler besök.

Kort om Itamae Izakaya:
Jättegod sushi, fräscha råvaror, pilgrimsmussla!



Pris: Medel
Ingår: Misosoppa

Maten: 5

Servicen:
3
Atmosfären: 3
Helhetsbetyg: 4



Itamae Izakaya
Odengatan 106, Vasastan

Tel: 08-302510







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar